Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Utsatt åpning av bassenget.

Vi ser dessverre at innkjøringen av bassenget tar noe lengere tid enn først antatt.
I den anledning må vi utsette gratis folkebad i ny-bassenget til februar.

På bildet: Tomt basseng. Bildet er henta fra Pixabay

OVERTAKELSE AV MELKARN OPPVEKSTSENTER

Onsdag 20. desember overtok Båtsfjord kommune nybygget Melkarn oppvekstsenter fra totalentreprenøren Harald Nilsen AS. Overtakelsesprotokollen ble signert av ordføreren og Tore Kalland fra entreprenøren.

Hovedinngangen ved Melkarn Oppvekstsenter

Mønsåsfest og omvisning på Båtsfjord Nye Skole

1 mars var det mønsåsfest på Båtsfjord Nye Skole.

Festen ble holdt for anleggsarbeiderne på bygget som nå har hold på siden høsten 2021.

Varaordører, Andreas Bye Paulsen, sa i sin tale at annlegsarbeiderne i fjor vinter måtte måke snø 3-4 ganger om dagen for å kunne holde det gående. Dette slipper de heldigvis i år, da bygget for lengst er lukket å det  stort sett kun foregår arbeid innendørs.

Trappeamfi i skolens hjerte

Navnekonkurranse:

I forbindelse med kommunens vedtak om samlokalisering av kommunale tjenester blir Nordskogen skole slått sammen med Båtsfjord skole og Båtsfjord videregående skole på tomta til dagens Båtsfjord ungdomsskole, Skolegata 62.

I tillegg vil følgende andre kommunale tjenester bli innlemmet i bygget; 25 meter offentlig svømmebasseng, kombinasjonsbibliotek, kultursal, samordnet hjelpetjeneste og LOSA.

I løpet av våren skal navneutvalget foreslå navn. Til det trenger de din hjelp. For å gi inspirasjon og gode forslag til navneutvalget avholdes det en navnekonkurranse i januar 2023.
 Vi åpner nå en navnekonkurranse på flerbrukshuset og vi ønsker å vite hva du vil at bygget skal hete?

Nyskolen

Kunst til Båtsfjord nye skole .

Båtsfjord kommune inviterer til åpen prekvalifisering for kunstnere med erfaring fra og/eller interesse for offentlige kunstprosjekt.
Frist 10.juni 2022.

båtsfjordskole

Samlokalisering av kommunale tjenester

Styringsgruppa (SG) skal drive fram prosjektet og skal være bindeledd til kommunestyret (KST).

Dette i henhold til mandat gitt av kommunestyret i sak 6/2020 i møte den 05.02.2020.
Gruppa er sammensatt med 4 representanter der Rådmann er leder.

Videre er Ordfører observatør sammen med prosjektleder fra WSP.